lutkoweforum!!!!

ekipa lutekteam

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2013-05-12 17:13:53

 lutek

Administrator

Zarejestrowany: 2013-05-12
Posty: 8
Punktów :   

Settlers 5: Dziedzictwo Królów - Poradnik

Rozwój osady.

W zależności od wytycznych misji, lub celów jakie chcemy sobie narzucić podczas rozgrywki, rozwój naszej osady może przebiegać na kilka odmiennych sposobów. Najczęściej praktykowana jest oczywiście ogólnorozwojowa tendencja wznoszenia wioski. Jeżeli jednak zależy nam na jak najszybszym osiągnięciu pewnych założeń, należy zastosować jeden z poniższych schematów.

Królestwo surowców.

Jeżeli nie szykuje nam się szybka walka i zależy nam na zbudowaniu dużej i silnej armii, ale dopiero za jakiś czas, rozpoczynamy od zapewnienia sobie podstaw silnej ekonomii. Często zdarza się, iż dostęp do dóbr naturalnych jest mocno utrudniony lub po prostu ich uzyskiwanie, odbywa się nazbyt opornie. W takiej sytuacji, szkolimy około 20 poddanych, których zatrudniamy do wyrębu drzew, oraz pozyskiwania gliny i kamienia. W okolicy powinniśmy znaleźć kilka miejsc pod budowę kopalń, które jak najszybciej tam wznosimy. Pierwszą inwestycją w budynku Szkoła, powinna być technologia Budownictwo. Dzięki tej inwestycji, otrzymamy możliwość zbudowania Chaty Ceglarza i Tartaku. Tartak stawiamy blisko naszego zamku (Kasztel) lub Magazynu, jego pracownicy będą się tam wybierać po drewno. Robotnicy z Chaty Ceglarza będą zaś chodzić po surowiec (glinę) do Kaszteli, Magazynu lub bezpośrednio do Odkrywki Gliny (czyli kopani) i to właśnie w okolicach tych budynków stawiamy Chatę Ceglarzy. Budowa obu warsztatów zapewni nam szybsze pozyskiwanie gliny i drewna. Wynalazek Budownictwo daje jeszcze jedną ważną dogodność - możliwość przerobienia Chat Mieszkalnych na dużo pojemniejsze Domki. Kolejną inwestycją powinno być ulepszenie Kaszteli do rangi Twierdzy. Dzięki temu, w Szkole zostanie udostępniona możliwość odkrycia kolejnych wynalazków. W Szkole odkrywamy jak najszybciej, chyba najważniejszy ze wszystkich patent - Koła Zębate. Dzięki niemu będziemy mogli: ulepszyć Gospodarstwa do statusu Młyn (taka jadalnia obsłuży więcej ludzi), wybudować Chatę Kamieniarza zwiększającą wydobycie kamienia (budujemy ją koło Kamieniołomu, Magazynu lub Kaszteli) i co najważniejsze - koła zębate pozwalają na rozbudowę naszych kopalń. Teraz pozostaje tylko budowanie domów mieszkalnych i jadali, aby zapewnić naszym pracownikom lepszy byt, a tym samym, szybsze wydobywanie surowców. Jeżeli mimo wszystko, nadal mamy problem ze zdobyciem jakiegoś surowca, dobrym przedsięwzięciem będzie Targowisko. Wpierw musimy w Szkole wynaleźć Piśmiennictwo, co da możliwość budowy Magazynu. Następnie w Szkole odkrywamy Handel, co z kolei umożliwi przebudowanie Magazynu na Targowisko, w którym będziemy mogli wymieniać nadwyżki surowców na brakujące nam kruszce.
Potęga Wież Strażniczych.

Wieże strażnicze to świetne rozwiązanie dla defensywy. Głównym mankamentem tych budynków jest jednak słaba celność w walce z jednostkami zbyt mobilnymi. Jednostki wroga należałoby jakoś unieruchomić, a najlepszym wydawałoby się pomysłem jest zatrzymanie przeciwnika za pomocą naszych żołnierzy. Podczas bezpośredniego starcia, zajęty walką wręcz wróg, jest bardzo podatny na ataki naszych wież. To jednak jest dość drogie rozwiązanie, gdyż mimo wszystko straty w ludziach po naszej stronie będą dość znaczące. Dużo lepszym rozwiązaniem wydaje się więc pozostawienie strzelającej wieży na pastwę wrogów. Jest w tym jednak mały problem, przeciwnik zatrzyma się (mowa tutaj o jednostkach do walki w zwarciu) dopiero bezpośrednio pod murami wieży, aby ją zaatakować. W takim położeniu wieża jest bezradna, nie może ona bowiem atakować jednostek ulokowanych bezpośrednio koło niej. Na pomoc przychodzi tutaj druga wieża. A jak druga, to i trzecia, czwarta, piąta, itd. Osiem wież z balistą ustawionych w taki sposób aby każda z nich mogła atakować przeciwnika atakującego inną wieżę, stanowi już nie lada wyzwanie dla ofensywy wroga. Identycznie ustawione wieże z armatą (czyli ulepszone wieże z balistą) są już katorgą dla atakujących nas oddziałów. W pobliżu wież warto trzymać kilku poddanych, którzy zreperują naruszone podczas szturmu budynki.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fen-x.pun.pl www.menadzer2009zuzlowy.pun.pl www.wresling.pun.pl www.podbociankiem.pun.pl www.thalion.pun.pl